Bojovníci proti kríze a iní pankáči

Bojovníci proti kríze (ďalej len BPK) (reklamné agentúry žijúce iba z reklamy a média žijúce hlavne z reklamy) zaplnili bojové pole svojimi heslami ako " Dnes som si kúpila kabelku. Bojujem proti kríze." Socialistické heslo "Buduj vlasť, posilníš mier!" sa mení na marketingovo prístupnejšie "Kupuj veci, bojuj proti kríze!" Ako logo si Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) vybral pankáča s EAN kódom na hlave. Zdá sa, že to nie je zhoda náhod.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (99)
Obrázok blogu

Týždenník Trend v nedávnej dobe vo svojej prílohe hlásal "koniec reklamného obžerstva". Iniciatíva BPK chce však práve určitú striedmosť a váhavosť (kúpim si plazmovú telku alebo mi stačí aj tá z minulého roku?) vypudiť z hláv spotrebiteľov.

Úvodná stránka začína vetou: "Kríza nás vyplašila natoľko, že mnohí z nás odkladali nákupy na neskôr, aj keď sme na to ešte nemali dôvod." Tento čin sa nazýva šetrenie, nežitie na dlh, nekupovanie zbytočnosti. Rozumný človek začne šetriť vtedy, keď má z čoho. Kríza je ďalej popisovaná ako katastrofa, ktorá mala po novom roku aj takýto priebeh: "S novým rokom prišli zlé správy a ľudia začali šetriť. Väčšina z nás krízu vôbec nepocítila a aj tak sme obmedzili nákupy.(...) Ľudia si začali oveľa menej brať úvery (čo bolo rozumné, nakoľko práve život na dlh bol hlavným hýbateľom celej krízy). Ešte výraznejšie sa prejavil pokles predaja bytov a banky začali pod vplyvom zlých správ zo zahraničia poskytovať hypotéky a úvery za oveľa prísnejších podmienok ako predtým (teda nie na počkanie a nie 120% ceny nehnuteľnosti). Nezamestnanosť sa pod vplyvom neustále sa znižujúcej výroby začala zvyšovať a novým trendom sa stalo šetrenie takmer na všetkom. Problémy začali mať aj odevné firmy a výrobcovia obuvi (na Slovensku mali tieto firmy problémy kríza-nekríza pre výrazne lacnejší dovoz z Ázie). Prázdne boli odrazu v čase obeda mnohé reštaurácie, nepredával sa nábytok ani spotrebná elektronika (ľudia si nekupovali veci, ktoré nutne nepotrebovali, ak im fungoval starší televízor, kašľali na reklamu a nešli si kúpiť novú plazmu s uhlopriečkou na celú stenu). Pod vplyvom toho všetkého prestala fungovať nákladná preprava, ktorá nemala voziť aký tovar (lož a hyperbolizácia, prevoz nábytku či elektroniky tvorí malý zlomok dopravy). Ľudia začali menej cestovať (preto skrachoval zlatý sen na dlh SkyEurope? Haha). Kríza sa na Slovensku definitívne udomácnila."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Agenda BPK zahŕňa aj vety typu "na pozore sa však začal mať aj trh s bytmi a domami, na ktorom prestali rásť ceny" (a developeri začali krachovať, pretože zrazu - čuduj sa svete - nikto nechcel kúpiť byt v River Parku za 3 milióny €). To, že praskla realitná bublina, môže naozaj mrzieť iba developerov, realitné kancelárie a reklamné agentúry.

Najväčšími zadávateľmi reklamy za minulý rok boli Orange, T-Mobile a Henkel Slovensko, prví dvaja dokonca investovali do reklamy viac ako 2 miliardy korún (Orange 2,86 mld., T-Mobile 2,5 mld.). Teda najväčším živiteľom reklamných agentúr boli dvaja telekomunikační operátori. Podobne je to aj u masmédií - televízia (1. Orange), rádio (1. T-Mobile), tlač (1. Orange), kino (1.Orange) a outdoor (1.Orange), takže sa môžeme pravdepodobne tešiť na úvahy BPK typu "Posielaj viac MMS, aj operátorka na ústredni si chce kúpiť nový digitálny fotoaparát!"

SkryťVypnúť reklamu

Naozaj vtipný a popisný je hneď prvý tip počas krízy pre spotrebiteľov: "Rekordne lacné televízory - majstrovstvá sveta v hokeji či vo futbale môžete sledovať už na budúci rok na novom televízore..."

Áno, doma treba mať plazmu, aj keby na chleba nebolo! Veď kde budete môcť inde vidieť tú novú reklamu na super multifunkčný mobil 8. generácie v akcii len za 1500€!

Celá táto "akcia" bojovníkov proti kríze je naozaj výsmechom do tváre ľudí, ktorých najviac zasiahla kríza, sú nezamestnaní a pomaly nemajú z čoho živiť svoju rodinu. Ale však "Last minute sa oplatí - dovolenka v Egypte len za 490 euro?"

Tvorcovia kampane by mali poslať veľký ďakovný list na kriedovom papieri Vladimírovi Mečiarovi, v poslednej dobe výrazne aktívnemu bojovníkovi proti kríze.

SkryťVypnúť reklamu

Bojovníci proti kríze (BPK) si zvolili za svoje logo bojovníka v helme, z diaľky pripomína punkera, z ideológie No future, žerme tu a teraz, celá kampaň aj vychádza.

Michal Drotován

Michal Drotován

Bloger 
  • Počet článkov:  254
  •  | 
  • Páči sa:  421x

Starosta mestskej časti Bratislava-Rača. Aktívny občan. Na blogu SME som od decembra 2005, teda už skoro 20 rokov. Viac o mne na: www.drotovan.sk Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPoznámka pod čiarouPolitikaCestovanieBratislava - RačaEkonomikaMesto BratislavaFotkyNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

219 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

90 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama

SME si všimli

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Vladimír Benčík

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy

  • 4. apr
  • Páči sa: 19x
  • Prečítané: 1 134x
  • 1
Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Jozef Foltýn

Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol

  • 3. apr
  • Páči sa: 131x
  • Prečítané: 3 567x
  • 4
Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Matúš Radusovsky

Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.

  • 26. mar
  • Páči sa: 7x
  • Prečítané: 420x
  • 0
O Západnom brehu...

Dávid Polák

O Západnom brehu...

...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.

  • 7. mar
  • Páči sa: 18x
  • Prečítané: 1 049x
  • 2
John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Miloš Majšík

John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.

  • 27. feb
  • Páči sa: 44x
  • Prečítané: 2 302x
  • 1
Hlava XXII v štátnom IT

Marcel Rebro

Hlava XXII v štátnom IT

Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle

  • 17. feb
  • Páči sa: 107x
  • Prečítané: 2 169x
  • 2

Hlavné správy zo SME.sk

Čo sa nezmestilo na tlačovku Smeru o čurillovskej krvi (otázky a odpovede)

Peter Kováč a 1 ďalší

Čo sa nezmestilo na tlačovku Smeru o čurillovskej krvi (otázky a odpovede)

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.

  • 12h
Takto vyzerá politická objednávka: ako odpáliť nepriateľov (píše Nataša Holinová)
Má iba devätnásť, strelil šialený gól. Paríž naštartoval zázračný mladík
Po Trumpovom odklade vyšších ciel prudko rastú aj európske akcie

SITA a 2 ďalší

Po Trumpovom odklade vyšších ciel prudko rastú aj európske akcie

Burzy vo Frankfurte, Londýne a Miláne si pripísali zisky v rozmedzí šesť až osem percent.

  • 2h
reklama
SkryťZatvoriť reklamu